۱۳۸۹ خرداد ۶, پنجشنبه

لادن مصفایی:همسرم خونش را تقدیم ایران کرد


فرشته قاضی: علی حسن پور، روز 25 خرداد در خیابان آزادی بر اثر اصابت گلوله به سرش کشته شد؛ خانواده اش 104 روز بعد از این واقعه، پیکر او را تحویل گرفتند و به خاک سپردند. تصویر پیکر خونین و سر گلوله خورده علی حسن پور از اولین تصاویری بود که منتشر و به یکی از نمادهای اعتراض مردمی تبدیل شد.

در حالیکه خانواده های کشته شدگان وقایع بعد از انتخابات به دادسرای جنایی تهران ارجاع داده می شوند تا از طریق این دادسرا شکایت و پی گیری کنند، دادسرای جنایی تاکنون از پذیرش شکایت بسیاری از خانواده ها سرباز زده است؛ این در حالیست که خانواده هایی نیز که موفق به ثبت شکایت خود شده اند تاکنون علیرغم پی گیریهای فراوان به هیچ نتیجه ای نرسیده اند. علی حسن پور یکی از جان باختگان حوادث پس از انتخابات است که خانواده او در مصاحبه با "روز" از به نتیجه نرسیدن پی گیری هایشان و عدم پاسخگویی مسئولان سخن گفته اند.

لادن مصطفایی، همسر علی حسن پور پیش از این در مصاحبه با "روز" از شاهدان شهادت همسرش خواسته بود با او تماس بگیرند و بگویند همسرش در لحظات آخر چه گفته است. او اکنون با در دست داشتن اظهارات شاهدان به دادگاه مراجعه کرده و خواستار معرفی قاتل یا قاتلان همسرش شده است. هر چند: "شکایت به جایی نرسیده و جوابی نمی دهند. رفتم دادسرای جنایی و گفتم مصاحبه کرده ام. پرینت مصاحبه ام با روز را هم ارائه دادم و گفتم دیگر ساکت نمی مانم. اظهارات شاهدان را هم ارائه دادم و گفتم سه نفر شهادت داده اند که به این شکل همسرم کشته شده است، اما هنوز به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم."

خانم مصطفایی با تاکید بر ادامه پی گیریهایش می افزاید: "گفتند پرونده را به دادسرای نظامی ارجاع داده اند. رفتم دادسرای نظامی؛در آنجا اما گفتند پرونده در این دادسرا نیست. لباس ها و وسایل شخصی اش را نیز همچنان تحویل نمی دهند و پی گیریها بی نتیجه مانده است."

همسر علی حسن پور سپس با اشاره به اظهارات شاهدان می گوید:" بارها حرف های شاهدان را در ذهنم مرور میکنم؛ از اینکه علی در لحظه آخر باز هم به یک کسی کمک میکرد احساس غرور می کنم.همین که راحتت جان داد شده است دلخوشی من."

متن کامل مصاحبه را از اینجا بخوانید

هیچ نظری موجود نیست: