۱۳۸۹ خرداد ۵, چهارشنبه

وضعیت وخیم حسین رونقی در پی اعتصاب غذا


خبر گزاری رهانا: حسین رونقی فعال دانشجویی با نام مستعار بابک خرمدین که از شانزدهم آذر ماه سال گذشته در بازداشت است در سومین روز اعتصاب غذا که در اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده و اوضاع جسمی اش دست به اعتصاب غذا زده بود به سلول انفرادی منتقل شد. وی از ناراحتی کلیه رنج می برد و در پی اعتصاب غذا وضعیت جسمی وی رو به وخامت گرائیده.

به گزارش خبرگزاری رهانا خانواده وی که برای پیگیری پرونده به تهران آمده بودند در پی تماس کوتاه تلفنی با فرزندنشان از سوی ماموران از آنها خواسته شد تا پیگیری را قطع و تهران را ترک گویند. خانواده حسین رونقی نسبت به وضعیت جسمی فرزندشان ابراز نگرانی کردند و وضعیت وی را خطرناک می گویند. این در حالی است که ماموران زندان هیچ تلاشی در جهت معالجه وی انجام ندادند.

بعد از 6ماه از بازداشت حسین رونقی وی هنوز تحت بازجویی قرار دارد و تا کنون هیچ دادگاهی برای وی تشکیل نشده.

گزارشگران و فعالان حقوق بشر ایران، نگرانی عمیق خود را از شرایط بازداشت غیرانسانی زندانیان سیاسی و عقیدتی به ویژه زندانیانی چون مجید توکلی و حسین رونقی ملکی اعلام می‌کند. اعتصاب غذای مجید توکلی و حسین رونقی ملکی در پی شرایط بازداشت و نقض مکرر حقوق ایشان اتفاق افتاده است و مسئولیت هر گونه اتفاقی متوجه مقامات ایران و به طور مشخص دستگاه قضایی جمهوری اسلامی است.


هیچ نظری موجود نیست: