۱۳۸۹ خرداد ۲۸, جمعه

به جای پاک کردن صورت مسئله آن را حل کنید.

در روزگاری پادشاهی به وزیرش دستور داد تا تمام فاحشه خانه ها را در شهر ببندد چرا که گمان میکرد وجود آنها وجهه امپراطوری اش را خراب کرده. اما وزیر مخالفت کرد و این اقدام را مضر دانست و گفت من با دلیل برایتان ثابت می کنم که این اقدام چه فجایعی را به بار می آورد.
روزها گذشت و وزیر ترتیب یک مهمانی باشکوه را داد و همه را دعوت کرد. و در آن مهمانی انواع غذاهای رنگارنگ برای پذیرائی مهیا بود. اما دستور داد تا جلوی دستشوئی ها را تیغه بکشند. مهمانی به بهترین وجه برگزار شد و همه خوردند و نوشیدند و رقصیدند. تا انتهای شب شد و همه واجب الدستشوئی شدند. (این بی ادبی را ببخشید) . اما با مرجعه به هر دستشوئی با درب بسته مواجه شدند. از آنجا که تحملشان به سر آمد هر کس جائی را پیدا کرد تا خود را تخلیه کند و به این ترتیب بود که کثافت همه جای قصر را فرا گرفت. پادشاه زمانی که قصر را بدین گونه دید فریادی کشد و گفت این چه وضعیست؟ وزیر خنده ای کرد و گفت: این قصه همان فاحشه خانه هاست. آنها برای جامعه حکم دستشوئی را دارند که اگر جلوی آن گرفته شود فساد و کثافت همه جا را فرا خواهد گرفت.

جوان دارای انرژی هست که اگر در راه درست مصرف نشود و سرکوب شود فجایع وحشتناکی را به بار می آورد. تاریخ ثابت کرده که فشار و زور همیشه نتیجه معکوس به بار می آورد.
در دانشگاه به جای رسیدگی به وضعیت دانشگاه و سطح علمی و مشکلات دانشجویان و جوانان فقط به متر کردن مانتوها و پاچه شلوار آنان فکر می کنند. منشا این نا امنی ها و بی هنجاری ها در حجاب نیست.
خانه از پای بست ویران است
خواجه در حفظ نقش و نگار است.
راه برگرداندن این سیل جدا شده از اسلام این نیست. به فکر حل مساله باشید . پاک کردن صورت مسئله فقط مشکل را دو چندان می کند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

همانطور که دنیای مسیحیت قرن ها بر اثر نادانی یا منافع به بشریت ظلم کرد تا بتدریج راه ثبات را پیدا کرد، جهان اسلام هم همان راه را خواهد رفت ولی افسوس که عمر تاریخ بلند و عمر آدمیان کوتاه است و به چند نسل ظلم می شود تا چند نسل در آینده دور یا نزدیک از این تغییرات بهره مند شوند.