۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

از کشف حجاب تا حجاب اجباری

از زمانیکه رضا شاه به منظور یک پارچه کردن جامعه دستور کشف حجاب را صادر کرد و در خیابان به زور چادر از سر زنان و دختران بر میداشتند سالها می گذرد. و نیم قرن پس از آن حکومتی با بنای اسلامیت روی کار آمد و با شعار اسلامی بودن حجاب را به زور بر سر زنان کرد.
کدام یک بهتر است ؟حجاب اجباری یا کشف حجاب. هر دو اینها از یک جنس هستند. و دخالت در حوزه شخصی افراد. به حساب می آید. حجاب جنبه شخصی دارد که دخالت در آن منجر به فاجعه میشود. وجود گشت های ارشاد در خیابان به نام مبارزه با بدحجابی و روانه کردن صدها نفر به بازداشتگاهها به این جرم از مصادیق این فجایع است . بی حجابی در ایران تا آنجا محکوم است که وجود آن به قول آقایان منجر به زمین لرزه می شود و باید ریشه کن شود تا از بلایای آسمانی در امان بمانیم.

هر شخصی حق دارد تا نوع پوشش خود را انتخاب کند و نقض آن مغایر با قانون آزادیهای فردیست که به شدت محکوم است. در ایران وجود حجاب تبدیل به یک معضل برای جوانان شده و این مشکل بر همگان آشکار است تا جایی که هر دولتی که بر روی کار می آید با شعار آزادی جوانان بر سر کار می آید. سال 84 زمانی که از آقای احمدی نژاد پرسیده شد که شما با پوشش جوانان مشکل دارید ؟این موضوع را خنده دار دانست و گفت که جامعه ما مشکلات بیشتری دارد و اندازه شلوار یا مانتو خانمها مشکل نیست. و نه تنها احمدی نژاد که پیشتر از آن خاتمی نیز از آزادی جوانان سخن رانده بود و موسوی و کروبی نیز با شعار جمع آوری گشت ارشاد به میدان آمدند . اما این زخم آنقدر عمیق است که به این راحتی ها درمان نمی شود.(این خانه از پای بست ویران است ) و جای بسی تاسف است که انرژی جوانانی که در راه تولید و توسعه باید به کار بسته شود در مقابله با این موضوع به هدر می رود .

هیچ نظری موجود نیست: